Miasto zapowiada kolejne inwestycje w transport publiczny. Jedną z nich jest budowa nowej linii trolejbusowej. Wkrótce ruszą prace. Powstanie około trzech kilometrów sieci trakcyjnej.
Stolica Słowacji podpisała umowę z wykonawcą budowy nowej linii trolejbusowej Patrónka – Riviéra. W najbliższych tygodniach trwać będą prace przygotowawcze. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy Bratysławy zyskają 3,5 kilometra nowej linii oraz bezpośrednie połączenie trolejbusowe z Dlhých dielov do Trnavské mýto.
Linia trolejbusowa w Dlhých dielov w bratysławskiej Karlovej Vsi była obsługiwana, od czasu jej budowy w 2006 r., wyłącznie przez trolejbusy z pomocniczym napędem, a autobusy z silnikiem diesla zastępowały je, gdy doszło do usterki. Dzięki nowej linii trolejbusowej w Mlynskej dolinie, fragment tej linii trolejbusowej zostanie wreszcie połączony z resztą sieci w Bratysławie – w tym z zajezdnią Hroboňov – co umożliwi eksploatację bezemisyjnych trolejbusów na całej linii.
– Z przyjemnością ogłaszam kolejny ważny projekt, nie tylko na rzecz zdrowszego życia w naszym mieście, ale także na rzecz lepszego miejskiego transportu publicznego. Nowa linia trolejbusowa, której budowa rozpocznie się za kilka tygodni od Patrónki do Karlovej Vsi, połączy bezpośrednio linię 32 Dlhé diely w Karlovej Vsi z Trnavskim Mýtem, co pozwoli na lepsze wykorzystanie tego ekologicznego transportu – mówi Matúš Vallo, burmistrz stolicy.
Projekt obejmuje również naprawę chodników, usunięcie barier architektonicznych na przejściach oraz przeniesienie sieci podziemnych. Przebudowane zostanie skrzyżowanie przy Szkole Podstawowej Dubová. Rozbudowę przejdzie peron na przystanku ZOO w kierunku Habánsky mlyn, który zyska nową 8-metrową wiatę. Powstaną także nowe tablice informacyjne na przystankach wzdłuż linii. Zmodernizowane zostanie również oświetlenie i wszystkie sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach.
Wydłużenie sieci trolejbusowej przyczyni się do bardziej ekonomicznego wykorzystania transportu publicznego. Na linii 33 możliwe będzie zastąpienie 12-metrowych pojazdów pojemniejszymi, 18-metrowymi przegubowymi trolejbusami, które pomieszczą nawet o 50% więcej pasażerów.
Wykonawca, z którym stolica podpisała umowę na realizację projektu, ma teraz kilka tygodni na przygotowanie budowy, a sama realizacja, która jest zaplanowana na 9 miesięcy, mogłaby ruszyć w ciągu miesiąca. Miasto dąży jednak do ukończenia całego projektu wcześniej. Wykonawcą będzie firma Energa, która wygrała przetarg z dwoma innymi oferentami. Inwestycja jest w całości finansowana ze środków Unii Europejskiej z Krajowego Planu Odbudowy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.